Framtiden

Det är 2 veckor (…och en dag), 15 dagar och 360 timmar kvar ungefär innan gymnasietiden för min del är över. Helt galet, studenten har alltid känts som något som är väldigt avlägset men nu är den helt plötsligt bara några dagar bort! Det ska bli kul att äntligen få det hela överstökat och gå vidare till något annat, för min del är det ju egentligen inte slut då jag, helst utan sabbatsår ska fortsätta plugga i 3-4 år till. Det är ju ändå något som är ganska stort, jag kommer antagligen bli tvungen att flytta hemifrån, förhoppningsvis till Frankrike. Det har varit min dröm länge att plugga där och jag ska skicka ansökan dit om några dagar. Det är sjukt läskigt när man tänker på det, att bara ta sitt pick och pack och flytta till en helt ny stad (eller land) där man inte känner någon och lära sig hur deras ”system” fungerar. Allting kommer att förändras.

Sen så kommer man ju bli tvungen att lämna massa folk bakom sig, familj, vänner, i princip alla…om ingen vill flytta med mig förstås haha. Det kommer att bli så ledsamt för att jag är en sån där person som kan få enorm hemlängtan ibland. Om det dessutom blir Frankrike så kommer jag inte kunna komma och hälsa på här i Sverige lika ofta som om jag skulle stanna här och plugga på grund av flygkostnader etc. Fast jag tror det blir värt det eftersom jag kommer lära mig att vara självständig och ta ännu mer ansvar för min egna utveckling och sen känner jag att jag också behöver mer eget ”space” och byta miljö lite efter att ha bott i samma stad och samma område i 19 år, så lite hemlängtan kan jag nog leva med haha.

Framtiden är skrämmande…och spännande!

tumblr_mlflqqjciT1rzc0lno1_500

Posted on maj 20, 2014, in Mina bekännelser. Bookmark the permalink. Lämna en kommentar.

Kommentera

