10 dåliga trender…(forts.)

Jag tänkte dela med mig av vissa gamla trender som varit som jag stört mig sååå mycket på när de var populära. Med detta inlägg vill jag inte förolämpa någon som har tyckt/tycker att det jag kommer att ta upp i inlägget är snyggt. Jag har säker själv tagit efter några av dessa trender, så hela inlägget borde tas väldigt lättsamt tycker jag!

1. Killar med kjol

Bara för att Kanye, Beiber, Jay-Z och allt vad det kan vara har på sig sånt betyder det inte att det är snyggt. Jag har faktiskt sett några killar i typ Stockholm gå runt med såna här kjolar. Kalla mig sexist, men den där stilen funkar bara inte för mig, KOLLA BARA haha.

diddy-skirtScreen-Shot-2013-01-03-at-11.35.12-AM

2. För mycket bling-bling

Missuppfatta inte mig nu, jag ÄLSKAR ringar…men ibland kan det bli lite för mycket på en gång. Man kan ju lugnt säga att det var Kenza som startade den här trenden med flera ringar på figrarna, vilket var asfint…men många överdrev ju. En tumregel kan ju vara att inte ha på sig så mycket ringar att du riskerar att ge utslag på en metalldetektor…tumblr_m8ymlbwWsF1rqh97go1_500

3. Gina-linnen

De gamla klassiska linnena i längre modell som Gina sålde kommer väl alla ihåg? Det var inget fel på dom i sig utan det som jag störde mig på var hur folk använde dom. Typ små 13-åringar (fjortisar) som försökte använda dom som klänningar, köpte dom i för små storlekar och knappt drog ned dom över rumpan och istället drog ned urringningen extra mycket…Det såg ju inge bra ut, de heter ”linnen” av en anledning.

4. PJ

…need i say more?

6716b9b72d492ac71b8e9deb591c63d1

5. Copycats

Folk som gör upp med varandra varje dag typ innan skolan att de ska klä sig i exakt samma outfit, sminka sig likadant och ha håret likadant…har aldrig fattat det där, att ha samma kläder som någon annan är ju en mardröm typ haha.

54748_1249081682

6. Trendgalen överlag

Någon som konstant är slav för trenderna tycker jag är väldigt tråkigt, hur ska nya trender startas om alla bara ska ”följa med” typ, kan inte alla bara vara sin egen ”trendsättare”?? Det skulle vara mycket roligare att gå ut på stan och inte se att alla ser exakt likadana ut.

7. Klacklösa skor

Lady Gaga-skor är inte fint i mina ögon nej, coola på scenen men bara konstiga av scenen.

8. För tuperat hår

Det var väldigt populärt att tupera håret tills man såg ur som en påfågel ett tag där, jag gjorde till och med det ett tag i typ 6:an och folk sa att det var fint…åh,så fel de hade haha.

9. Bete sig som en bitch

Folk verkade tro att att det var ”coolt” att bete sig som en bitch för några år sedan. Många trodde att de var med i ”mean girls” eller nått liknande och gick runt i gäng och var skitelaka mot folk helt utan anledning (Ja, den är jag också skyldig till haha). Det var bara skämmigt att hålla på sådär, folk respekterar en mer om man kan visa att man är någon utan att sätta på sin bitch-fasad, eller sitt ”scarface” (internskämt, haha).

10. Prequels & Remakes

Kan inte folk bara hitta på nya saker att göra film om?? Är så trött på alla dessa prequels och remakes som bara är fulla av effekter men inget innehåll, speciellt när man ska gå på bio. Vissa är bra men, de flesta  suger haha.

Posted on maj 20, 2014, in The stuff i don't like! and tagged . Bookmark the permalink. Lämna en kommentar.

Kommentera

