ESC

Idag har jag inte gjort mycket kul, Eurovision var höjdpunkten av min dag typ hah. Tredje plats är inget att skämmas över, tyckte Sanna Nielsen presterade superbra! Jag är dock fett besviken över att Danmark och Frankrike fick så lite poäng, dom var ju skitbra! Det var jättemånga låtar som var bra i år så jag skulle ha blivit nöjd hur det än hade gått.

Jag är glad att Conchita Wurst vann, hon var skitduktig och hade faktiskt en bra låt men jag känner att hennes vinst kanske var lite mer politisk, eller vad tror ni? Många av de rösterna var förmodligen riktade mot de som hade varit så upprörda innan (Bu-Ryssland) att hon skulle vara med. Snacka om en riktig bitchslap för dom att Conchita vann, men jag tycke ändå att hon förtjänade vinsten det var absolut inte en dålig låt. Det är bara tråkigt att politiken måste smyga sig in i varenda liten sak som existerar…fast i och för sig får man väl förvänta sig det när vissa politiker (som inte borde få kalla sig själva för politiker) beter sig som om de äger hela Europa…

20140511-011712.jpg

Posted on maj 11, 2014, in Uncategorized. Bookmark the permalink. Lämna en kommentar.

Kommentera

