Mitt val

Det är många som inte förstår sig på mig har jag märkt haha, även några av mina närmaste vänner kan ibland ha stora svårigheter att förstå vissa val jag gör…och det är förståeligt då jag, som jag nämnt i bloggen är annorlunda från de flesta tjejer i min ålder på flera olika sätt.

Jag har valt att vara ”singel” nu, och vill försöka att undvika att hålla på med random killar bara för att liksom…jag känner att jag kan vara lycklig på egen hand just nu utan behöva vara beroende av en annan människa som jag inte ens älskar. Jag kan erkänna att jag upplevde ett otroligt starkt grupptryck i de tidiga tonåren med press från olika personer i skolan att skaffa pojkvän, vilket är helt absurt egentligen för det hade de inte de ett SKIT med att göra. Jag blev frågad, och blir frågad än idag ”Varför har du ingen pojkvän?” ”När ska du skaffa pojkvän då?” och blev till och med kallad onormal för att jag inte hade någon kille i typ 8:an av en då nära vän. Jag har försökt förklara att jag inte bara tänker ”skaffa” någon pojkvän, och nu blir jag tvungen att säga att jag har någon på G så att jag blir lämnad i fred! Ganska sjukt…men så har det varit.

Och tro inte bara att det är för att jag är katolik eller bara för att ”inga killar är intresserade”, inte för att skryta men jag måste nog nästan vara tjejen i stan med flest manliga stalkers så att… haha helt ärligt. Sen så tar jag min tro på allvar men jag låter den inte diktera hela mitt liv! Vill jag något så VILL JAG NÅGOT och nu blev det lätt för mig eftersom det som står i bibeln stämmer överens med mina egna känslor i detta fall. Dessutom så fort jag fallit för grupptrycket har det bara blivit fel och slutat med att jag blivit sårad på olika sätt av killar.

Jag försöker inte dissa någon nu eller så utan förklarar bara mitt val till vissa av dem som har svårt att förstå varför jag valde såhär. Jag tror även att en del tjejer (kanske till och med killar) kan relatera till det jag skriver. Alla kanske inte automatiskt vill ha en pojkvän/flickvän bara för att man kommit in i tonåren och mår dåligt av all grupptryck, blir desperata och förhastar sig in i kärlekslösa ”relationer” som bara är for show liksom. De gör slut och finner sig ”ensamma”,de inte vad de ska ta sig till , grupptrycket återvänder, man kanske känner lite tomrum av personen och det blir en ond cirkel av rebounds typ.

Min strategi är att vänta på att bli uppvaktad av EN MAN, rätt man och ingen liten skit haha, en riktig, respektabel man som kan bevisa att han är värd mig och som kan ta ansvar och är engagerad i ett seriöst förhållande. Något annat skulle bara vara slöseri med tid….

tumblr_lc7u88EZza1qacql9o1_500_large

tumblr_maibag2zmJ1qgsqqvo1_500

Posted on mars 10, 2014, in Mina bekännelser and tagged , , . Bookmark the permalink. 2 kommentarer.

  1. detta är så jävla sant (mvh slogan åååå jävlar)

Kommentera

