Tips för förättrad ämnesomsättning

1. Grönt te

Grönt te gav mig en snabbare ämnesomsättning, jag försöker dricka det till varje måltid med antingen lite stevia eller honung. Detta fungerar bara om dricker rent te, om man köper en drink med grönt te på café med massa grädde onödigt mycket socker och massa annat jox kommer det inte få någon effekt.

Höger BRA, vänster MINDRE BRA!

green

2. Träna!!

Genom att träna så bränner kroppen naturligt mer kalorier och fett, på så sett ökar ämnesomsättning. Just därför kan de som tränar mycket också äta väldigt mycket utan att gå upp i vikt.

Pink_Dumbbell

 

 

3. Äta oftare

Här bör man vara lite extra försiktig, jag försökte mig på detta tidigare och det var svårt att veta vart gränsen gick. Nu så tänker jag bara att jag aldrig ska gå hungrig, känner jag att magen är påväg att börja kurra i mellan måltiderna tar jag en frukt, en smörgås, lite nötter eller gör en smoothie.

tumblr_lssj1a4Ocs1qkwlnho1_500_large

4. Ät mer fibrer

Fibrer, som många av er vet får magen och tarmarna att jobba på och må bra, det blir nästan som en sorts träning inifrån som också skyndar på ämnesomsättningen. Dessutom så blir man mycket mer mätt under en längre tid på fiberrik kost som grönsaker och rågbröd än pasta och vitt bröd.

Annonser

Posted on februari 20, 2014, in Uncategorized. Bookmark the permalink. Lämna en kommentar.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: