Formidable

Jag är helt kär i denna låt, så himla bra!Hela hans album (Racine carrée) är sjukt bra, jag talar såklart om Stromae. Jag vet att många här i Sverige inte förstår ett ord av vad han säger eftersom han sjunger på franska, men texterna i texterna är perfekta, bokstavligen perfekta ska ni veta!  Denna låt ska de flesta kunna förstå eftersom videon är textad. 

En till låt på albumet, tror att detta kan vara min favorit faktiskt…

När jag inte lyssnade på Beyonce lyssnade jag på hans låtar haha. Han är ett lyriskt geni typ, han skriver tung men sann samhällskritik följt av ett jäkligt bra beat så att det inte blir ”tråkigt” för de som inte lyssnar eller förstår själva orden. Det är fan som en uppenbarelse efter att ha lyssnat på dessa låtar haha. 

Posted on januari 6, 2014, in Musik and tagged , , , . Bookmark the permalink. Lämna en kommentar.

Kommentera

