Diet

Jag har sagt mycket att jag vill vara hälsosammare, och om man ska vara hälsosam måste man ju äta nyttigt. Jag känner att jag inte vill följa någon speciell diet eller liknande, så jag räknar bara kalorier på det jag äter. Allting jag har ätit efter nyår har i princip bestått av fibrer och råg, det börjar bli jobbigt och svårt. Man mår bättre i magen av det, men kommer alltid att sakna vanliga vetebröd. När alla andra sitter och har fredagsmys kommer jag antagligen att få sitta och knapra på en bit selleri typ haha… när skolan börjar kommer det bli ännu svårare, jag kanske till och med måste börja ha med mig egen mat i värsta fall.

Jag tänker hela tiden på mitt mål med detta och det gör det lättare att inte bli frestad. Sen ska jag försöka äta nåt gott lite då och då i alla fall så att jag inte bryter ihop någon dag och börjar frossa typ….Det är rätt konstigt detta, kalorierna blir som valuta och man har en bestämd budget för varje dag. Jag har dock kört på detta förut och då funkade det bra, så om jag gjorde det en gång bör jag kunna göra det igen.

229362

Posted on januari 4, 2014, in Mina bekännelser. Bookmark the permalink. Lämna en kommentar.

Kommentera

