Nyårs”försök”

Nästa år vill jag göra något som jag inte brukar, nämligen att göra nyårslöften, eller nyårsförsök som jag helst vill kalla det. Det känns om att själva ordet ”nyårslöfte” är väldigt ångestladdat och sätter press på folk i onödan…Vill inte ha den pressen på mig, det skulle bli väldigt jobbigt om man skulle misslyckas då känner jag. 

Mina nyårsförsök kommer att vara att inte bara träna mera utan även att äta sundare, känner att jag inte mår bra av all godis, alla drinkar och skräpmat som det ska bjudas på hela tiden. Sen vill jag också bli mer positiv i min inställning till saker ting och ännu mer social gentemot andra människor jag kommer att stötta på under det kommande året. Det är lätt hänt att man släpper allt hopp och blir typ pessimist och inåt bara för att en liten sak går fel och det tror jag att vi alla kan hålla med om att man inte blir särskilt lycklig av det, så därför vill jag vara mer ”glad”.

Det är det jag vill jobba på nästa år, det är bra att ha mål så att man får något gjort. Men som sagt om jag ny skulle misslyckas är det inte hela världen, det är ju ändå bara ett ”försök” och inte ett ”löfte”.

Loading

Posted on december 27, 2013, in Mina bekännelser. Bookmark the permalink. Lämna en kommentar.

Kommentera

