Jule-köp

Jag har idag sprungit runt hela staden med mamma för att julhandla , tränat,gått på min lilla systers julföreställning (skitsöta), gjort klart sista skoluppgiften valt vilken outfit jag ska ha på julavslutningen imorgon och lagat mat. Mamma skulle åka typ nån mil utan för stan för att köpa kött och det tog typ all vår tid, fattar inte grejen haha. Allt som allt har det varit en riktigt hektisk dag, men hektisk på ett bra sätt dock inte sådär att man typ får magknip haha.  Jag hittade den här i en av orientaffärerna vi har här i stan, trodde jag skulle bli tvungen att beställa. Vi får se hur bra den funkar!

20131219_191236

 

 

 

Posted on december 19, 2013, in Shopping. Bookmark the permalink. 5 kommentarer.

  1. Olja för hår + hud, och matlagning är inte samma sak (facepalm)

    • Jodå! Den mandelolja man köper på typ Bodyshop och liknande butiker innehåller 100% mandelolja precis som den jag köpt, samma med olivoljan, vart man än köper ska det vara 100 %. De som väljer att marknadsföra oljorna som ”hudvård” i en fin flaska gör det bara för att tjäna lite extra pengar.

      • 100% mandelolja ja men den är tillverkad på olika sätt har jag för mig:*

      • Ja, men det är ingen större skillnad, inte för mig i alla fall…jag har ju använt vanlig olivolja på huden/håret som man lagar mat med förut och det har alltid fungerat bra.
        Jag kör det som funkar bäst för mig helt enkelt 🙂

    • asdfg, pinsamt… /facepalm

Kommentera

