Mandelolja

De säger att man får lära sig nåt nytt varje dag. Det jag lärde mig idag är att mandelolja tydligen ska vara jättebra för både hud och hår. Det ska till och med fungera som en bra make-up remover samt olivolja. Jag testade att ta bort mitt smink med olivolja idag och sminket smälte bort med ett svep och huden blev len som en barnrumpa efteråt.

Det kändes verkligen som om olivoljan tog bort allt smink på djupet också, skulle vilja säga att det var snäppet bättre än de dyra makeup removers man kan köpa på stan. Mandeloljan är förmodligen ännu bättre eftersom den innehåller vitamin-E, jag skulle gärna vilja köpa den och testa. Om det inte visar sig att jag börjar få eksem-anfall av de här oljorna, så kanske jag fortsätter med det.

mandelolja

Posted on december 17, 2013, in Skönhet. Bookmark the permalink. Lämna en kommentar.

Kommentera

