Pretentiöst

Nu kommer det ett ”djupt” inlägg från mig här…haha. Jag vet inte om det är en fas jag går igenom men på sistone har jag känt att människor runt om kring mig kan vara så jävla förutsägbara. Jag känner mig ibland felplacerad på något sätt bland alla människor…som om jag har insett något som alla inte ser. Man hör konversationer på bussen på väg hem och till skolan, i skolan, på restauranger och lite överallt som låter riktigt meningslösa…det känns som ett skådespel typ. I en grupp har alla sin roll som de måste följa liksom, och hela gruppen i sig har en roll också. Kanske därför jag har varit lite av en ensamvarg, jag har aldrig vart en person som har haft liksom 500 vänner (säger inte att det är nåt fel med det, det är bara inte sån jag är). Jag har aldrig riktigt låtsas vara något jag inte är för att försöka passa in i en grupp…jag har bara ”varit” för det mesta, det känns som jag är den enda bara ”varit”. Jag försöker inte säga att jag är en hipster för det är jag verkligen inte, men jag är inte helt ”mainstream” heller, jag är någonstans mitt emellan.

Jag önskar fler i min närhet kunde liksom bara slå ut och sluta gömma sig bakom ”roll” och bara ”vara”. Gör man det och börjar observera människor runtom kring en så märker man det här skådespelet som pågår. Skulle vara så najs att höra/se någonsom verkligen överraskar en! Det händer ju så sällan nu för tiden. Det känns så pretentiöst ibland, Det är så klart mysigt att ha några få riktigt nära som man bryr sig om men ibland vill jag bara vara ensam . Jag är min egna bästa vän om man säger så, jag trivs bäst med mig själv, jag kan lita på mig själv (för det mesta) och jag kan inte döma mig själv orättvist osv.  

Too Deep, haha. Detta var ett lite halv-filosofiskt inlägg, vet inte ens om det är begripligt alls men kanske någon känner igen sig i detta jag vet inte… som sagt jag har alltid varit lite av en ensamvarg eftersom jag tänker smått olika än de flesta människor. 

original

Ska sova nu, kommer bara fortsätta skriva en massa om jag sitter kvar vid datorn. PEACE OUT!

Posted on november 13, 2013, in Mina bekännelser and tagged . Bookmark the permalink. 1 kommentar.

Kommentera

