City of Phones

Denna video är SÅ SANN! Jag tror att alla kan relatera till denna video även de utan smartphones…Jag känner mig ungefär som huvudpersonen som av någon anledning inte har sin mobil i en värld där alla har mobiler. När man blir av med sin telefon sätter det perspektiv på hur illa denna besatthet har blivit genom åren, han som tog selfies när han friade till sin flickvän var nog det grovaste exemplet. Jag hörde också att 1 av 4 ungdomar i USA har iPhones dessutom så ser man typ 5-åringar med iPhones/iPads lite här och var, hur sjukt är inte det?!

Ni läste ju hur upprörd jag var när min telefon gick sönder och vi fick leta fram min brors blåa tegelsten, det kändes som om jag utan den skulle befinna mig i ett tomrum, helt lost liksom… men nu har det gått några dagar och det är inte så illa faktiskt, det är ganska befriande att inte konstant behöva upprätthålla (o)sociala medier, svara på alla notiser och vara rädd att missa något.

Det som är mest skrämmande är att denna video inte ens är en överdrivt, vi beter oss faktiskt såhär.

Som sagt det är ganska skönt att få en paus från mobilen…lite ensamt dock…

Posted on oktober 28, 2013, in Mina bekännelser and tagged , , , , , , , . Bookmark the permalink. Lämna en kommentar.

Kommentera

