Ledsamt

Jag är en pacifist och jag tycker att krig och våld är någonting som inte borde existera, det är bara onödigt och det ger ingen vinning…inte för någon. Därför tycker jag bara att det är så ledsamt att USA vill invadera syrien, det kommer bara att göra situation för så många civila ännu värre. Många fler liv kommer att skördas och många fler familjer kommer att för evigt vara splittrade.

Uttrycket ”fighting fire with fire” passar för att beskriva USA:s plan men det de inte verkar inse är att elden bara kommer att bli större om de försöker göra detta, det värsta är att de har gjort såna här saker tidigare i en massa andra länder men lär sig fortfarande inte av sina misstag.

Det man borde göra är att avskaffa kemiska vapen och kärnvapen till att börja med och sen göra en jäkla massa restriktioner för vem som får ha vapen, vet att det är lättare sagt än gjort men det är den enda lösningen jag kan se på långsikt. Detta skulle inte bara hjälpa i Syrien utan i många andra av världens konflikter, bland annat USA:s egna…

Jag hoppas verkligen Obama inte går igenom med det här fullt ut. Med tanke på att det redan sen tidigare är väldigt tumult i det här området kan, som många säger ett halvt världskrig bryta ut vilket skulle vara otroligt förödande och förmodligen väldigt långvarigt och svårlöst.

sssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssss

En låt som jag alltid tyckt om som får tankarna att vandra…

Posted on september 7, 2013, in Mina bekännelser, Musik and tagged , , , , , , , , . Bookmark the permalink. Lämna en kommentar.

Kommentera

