Tips för att få len hud.

Jag vill börja med att säga att detta är mina personliga tips och att de kanske inte funkar för alla och att vissa av er gör på ett annat sätt som funkar för er. Jag skriver bara det jag gör och med extra tanke på min eksem som är mycket känslig för flera olika ämnen.

1. Återfukta!

Man behöver ju inte göra det om man inte vill, men vill man ha len hud så är det ett måste att återfukta med en bra hudkräm som innehåller näringsämnen som huden tycker om exempelvis vitamin E, solskyddsfaktor och Aloe vera. Men de med eksem bör akta sig lite grann för aloe vera, alla med eksem är ju allergiska mot olika saker så man får helt enkelt testa sig fram kanske be om råd på apoteket eller hos en dermatolog.

2. Skippa parfymen.

Jag skulle rekomendera att undvika hudvårdsprodukter som doftar väldigt starkt. Parfymerna kan ge hudutslag , torka ut huden och jag kan anse att det är ganska onödigt att använda parfymerade produkter när man kan spruta på vanlig parfym istället.

3. Maten

Äter man väldigt fet och söt mat med mycket tillsatser, skräpmat & godis med andra ord så kommer det dyka upp i form av finnar och orenheter på huden sen. Men det är klart man kan äta ibland utan att det händer något speciellt, allt måste tas med måtta.

4. Vatten! Vatten! Vatten!

Vatten är sjukt bra om man vill ha riktigt len hud, man återfuktar huden inifrån. Stor del av huden består av vatten och när vi svettas under dagen försvinner mycket vatten, då är det viktigt att dricka och återställa det vatten som försvunnit. Man ska helst inte dricka allt vatten på en gång, det man kan göra är att gå runt med vattenflaska och dricka lite grann under dagens gång.

5. Rengöra

Rengöra ska man göra riktigt noga annars får man tyvärr finnar i alla fall. att duscha är viktigt av uppenbara skäl, jag duschar 1 gång om dagen eller ibland 2 om jag tränat och det funkar för mig. Man bör använda skonsama produkter även här. Att skrubba huden någon gång i veckan är jättebra för att få bort döda hudceller som kan täppa porerna och leda till finnar.

Dessa fem steg i kombination leder förmodligen till lenare och mjukare hud hos alla individer. Det här har funkat jättebra för mig och jag ser en stor skillnad i min hud nu för tiden när jag är mer noga.

tumblr_m6tqppizUl1qk8ey6o1_500_large

 

Rihanna tycks ALDRIG få finnar, fattar inte vad hon gör…

Posted on augusti 24, 2013, in Skönhet and tagged , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink. Lämna en kommentar.

Kommentera

