Drugs and stuff…

I förr igår satt jag o Karro i skolan sen vet jag inte vad vi pratade om men vi kom in på ett helt sjukt samtalsämne. Det var en bloggerska som hade provat nåt te i sydamerika typ och dom firade en ceremoni och sådär här får ni länken så kan ni läsa om hennes upplevelse själva: http://dani.metromode.se/2013/05/12/ayahuasca-and-kambo/

Det här var ju så klart inget vanligt te utan var kokat på en planta som kallas Ayahuasca, och det här teet verkar förändra folks världsbild på typ några minuter bara, HELT SJUKT! Googlar man på det är det typ såna här bilder som kommer upp:

tumblr_lofurvD7H51qebcl4o1_1280 Unicornio Dorado by Pablo Amaringo

Shit! jag tror att folk har målat sånt här kanske efter inspiration av det de har sett ”under the influence”. De som tagit det här och medverkat i ceremonin verkar må väldigt bra av det…. och vissa har dött (!!). Jag och Karro diskuterade o debatterade typ om det där, vi kom fram till att jag i alla fall aldrig skulle våga.

Sen pratade vi också om världens typ starkaste/farligaste drog som kallas ”the devil’s breath” och också finns i sydamerika. Ni kan läsa lite om den här: http://www.dailymail.co.uk/news/article-2143584/Scopolamine-Powerful-drug-growing-forests-Colombia-ELIMINATES-free-will.html

Den här drogen är tydligen så stark att den slår ut vår förmåga att bestämma över oss själva, om någon skulle komma och blåsa ett halvt gram av de där grejerna i mitt ansikte skulle jag vara helt i deras kontroll, de skulle kunna säga till mig att göra vad som helst, då menar jag bokstavligen VAD SOM HELST! Man blir till en zombie typ, ens hjärna slutar vara kapabel till att fungera. Sen kan man få extremt verklighetstrogna hallucinationer, typ de starkaste man kan få av droger överhuvudtaget. Den här drogen är extremt dödlig! Jag tycker sånt här är intressant att diskutera men samtidigt asläskigt.

Asså bara tanken av att liksom se typ hur allt framför mig typ smälter och blandas samman och skiftar  färg och blir till en ända stor regnbågsgegga skrämmer skiten ur mig! Det är ju inte som om man bara kan blinka och vara tillbaka i verkligheten heller utan man sitter nog sådär ett tag liksom, vart man än kollar så har allting ändrat form och färg, eller så kanske de inte har någon form eller färg…eller så ser man värsta monstret, vad vet jag! Vissa får ju för sig att börja tugga på folk (badsalts-skandalen…). Helt sjukt!
3bd15a16e843c663c93fdbbce7c05f8f

Scary sh*t

Jag skulle ALDRIG våga!

Posted on maj 22, 2013, in Uncategorized and tagged , , , , , , , , . Bookmark the permalink. Lämna en kommentar.

Kommentera

