Beliebism

Haha jag vet skitfult ord men jag tycker att den hära grova besattheten med Justin Bieber är messed up…Seriöst skärp er! Eftersom denna dyrkan har blivit som en religion tycker jag att det borde bli en -ISM. Klart man kan tycka att han är bra som artist,snygg eller whatever men man behöver ju inte överdriva…Det är inte gud liksom…

Läste för några dagar sen om ett par norskar som i ett TV-program ville göra ett experiment där de ville ta reda på hur långt dessa ”beliebers” skulle gå för sin idol. De mötte några tjejer på stan och sa att om de ville gå på Justins konsert skulle de behöva konvertera till islam… och de fick stå och rabbla någon ramsa på arabiska och klä på sig niqab eller var det var…det värsta var att de gick med på att göra det här, MITT PÅ STAN. När jag läste det så var det första jag tänkte: Skäms ni inte? Inte nog med att det är patetiskt och pinsamt på möjliga sätt men det är en förolämpningen mot själva religionen, de liksom ”leker” med något som är seriöst och det är väldigt respektlöst. De som gjorde experimentet borde också ha kritik för att de lät det hela gå så långt och att de uttnyttjade unga flickor på det här sättet, nu har de ju skämt ut sig framför hela norden liksom…

Sen det här som hände i vinter när Justin hade setts med en joint och folk började cutta sig…Vad menar dom?!?

Jag kan erkänna att jag tycker att många av Justins låtar är catchy och beatet fastnar lätt i huvudet (har fått skäll för det haha)… Men annars tycker jag att han verkar,som person vara en arrogant jävel med för stort ego, om man ska tro vad som skrivs om honom. Jag vet, man kan inte döma någon efter skvaller men samtidigt så tänker man efter när flera stycken säger samma saker. Han är ju inte världens bästa artist…det finns bättre.

Jag vill avsluta detta inlägg med att säga en sak till alla fanatiska (!)  beliebers: CALM DOWN!cut

BIEBER+FEVER+Justin+Bieber+fans+reportedly+j2tRumG8Fesl

Skärmavbild+2013-04-18+kl.+17.25.39
Här är länken till artikeln om ni vill läsa:
http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/musik/rockbjornen/justinbieber/article16626764.ab

Posted on april 21, 2013, in Mina bekännelser, The stuff i don't like! and tagged , , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink. Lämna en kommentar.

Kommentera

