Skönhetstips

Tänkte dela med mig av ett skönhets tips jag kör med för att få bort mörka porer på benen. Det finns lite olika varianter av den här skrubben men jag tänker berätta hur jag gör helt enkelt:

Det du behöver är:

En kopp/liten skål
En liten sked
Bakpulver
Neutrogena Visibly clear-blackhead eliminating toner

Mängden beror på vart på kroppen du vill skrubba. Vi säger att du tar 3 teskedar bakpulver, då tar du 2 teskedar av Neutrogenas toner, eller om det är 3 matskedar så blir det 2 matskedar toner osv…

image_1366207346312833

image_1366207302833960

När du har mätt upp den mängd bakpulver du vill ha så blandar du lika mycket toner som jag skrev innan. Blanda tills det får en fluffig konsistens.  Du kan hälla i lite i taget så att det inte blir för mycket…

om det skulle bli för rinnigt så är det bara att blanda i lite mer bakpulver.

image_1366207284956819

image_1366207331475706

När det är blandat och klart börja skrubba omedelbart. Eftersom det är massa kemiska reaktioner som händer när bakpulver möter vätska så blir det grynigt om man låter det stå för länge, så skrubba på en gång. När du har skrubbat 2-3 minuter kan du skölja bort blandningen noggrant med vatten.

OBS! Om du känner att det börjar svida/klia någonstans där du har skrubbat skölj då bort allting på en gång och noga!

Denna skrubb kanske inte är något för alla men den funkar för mig och jag har rätt känslig hud, har man ännu känsligare hud än jag kan man använda vatten istället för tonern. Efter en vecka brukar man börja se resultat, så var tålmodig!

Posted on april 17, 2013, in Skönhet and tagged , , , , , , . Bookmark the permalink. Lämna en kommentar.

Kommentera

