Tatueringar&Piercings

Många kanske inte vet det här men jag tycker att tatueringar och piercings är skitcoolt. Beundrar de som har piercings och fina tatueringar, det är verkligen ett ”statement” och man visar lite av sin personlighet igenom dem.

Vet dock inte om jag skulle våga skaffa det själv (haha)… Jo,jag vet hur det låter men det ända som hindrar mig är att jag är lite skraj inför tanken att ha något som liksom är permanent på kroppen, sen eftersom jag har lite konstigt immunförsvar ibland så är jag rädd för allergiska reaktioner och infektioner och så. Var faktiskt jättenära att pierca mig i naveln för nåt år sen men sen började tankarna vandra och jag bestämde mig för att tänka efter så jag har inte gjort det hittils.  Men annars tycker jag att det är asgrymt och jag förstår inte varför folk har fördomar mot någon som har exempelvis en tatuerad arm… Det innebär liksom inte på en gång att man är en ”värsting” eller nåt,det kan ju vara helt andra grejer. Tatueringar som folk gör har ofta ett sentimentalt värde för dom eller så gör det de helt enkelt för att de tycker att det är fint. Det finns ju såklart de som gör det bara ”för att” eller för att följa strömmen och skryta om det  sen för sina kompisar, som en trend typ och alla tatuerar in samma sak osv… det är ju bara töntigt.
Då förlorar de ju det konstnärliga värdet och blir liksom inte lika ”fint” som om man haft en riktig tanke bakom det, det är nog också då man ångrar sig som mest, när man inser att man  bara tatuerat in en massa eller piercat för att alla andra gjorde det…då vet man ju inte syftet med varför man gjorde det eller rättare sagt då har man INGET syfte med det alls, ingen mening.
Eller de som tatuerar och piercar sig ÖVERALLT bara för att bli kända och tjäna pengar, det förstör också själva meningen och det blir inte fint då (dessutom så ser man ju knappt människan under allt bläck).  Om man håller på sådär mycket med exempelvis piercings är det mycket större risk att få infektioner än om man hade några enstaka och tatueringar kan man ju inte urskjilja sen och de smälter in i varandra efter ett tag osv… Lagom ska det vara!

Jag har funderat mycket på det där och har varit osäker men  jag vet säkert att jag vill ha 2 hål till i vardera öra (sammanlagt 3 hål) och att om jag någonsin samlar mod nog att tatuera mig får det bli en liten tatuering.

Här nedanför ser ni lite inspiration…
240450067575159810JsFPiLltc cute-girl-wrist-tattoos_thumb tumblr_m7uup5QKr41ruqbuko1_500 tumblr_mcd76ybY901rzly9ho1_500

Posted on april 7, 2013, in Mina bekännelser and tagged , , , , , , , , . Bookmark the permalink. Lämna en kommentar.

Kommentera

