Fjortisar…

För att förtydliga menar jag inte fjortonåringar eller så utan hur man är i sättet när jag använder ordet ”fjortis”.
Det finns vissa (allt för många) som fortfarande i år 2013 går runt och beter sig som riktiga FJORTISAR! Kläderna,sättet att vara, sminket ja allt! Och på de så är i alla fall många av de jag sett i min ålder alltså nästan vuxna. Jag vet att man säger att alla mognar inte lika fort osv men come on! Man behöver inte använda 50 lager foundation och lnästintill vitt läppstift varenda dag! (ingen dag helst)

Det är oftast de man ser ute på kvällarna, helt DYNGRAKA, verkligen helt borta och typ halkar runt på sina klackar och skriker o stör alla andra och tänker man ju bara:
oie_2165838quspJ4YG

Jag var nära vän med en riktig fjortis förut, jag tror hon har växt ur det nu men hon var verkligen en sån som gick all out! Man skulle alltid stå och vänta på henne i timmar (och då menar jag bokstavligen timmar) om vi skulle någonstans. Hon skulle stanna i varje spegel och kolla sminket, sprayade håret typ 10 gånger om dagen, Snackade bara skit om andra (var så jävla ytlig usch! ) Kände också en kille som va lite sådär…

Varje gång de sa någonting satt jag typ såhär:
oie_2171559w5QCNK5M

Nej hela fjortis-grejen är mer ”okej” när man är liten och växer ur det, men om man är förbi 18 års ålder då är fan dags att rycka upp sig! (haha)

Posted on april 2, 2013, in The stuff i don't like! and tagged , , , , , , . Bookmark the permalink. 1 kommentar.

  1. Håller med!

    Veckans blogg är dragen, kika in och se om det blev du!

Kommentera

